Thursday, January 18, 2007

Coffee Time






Συζήτηση με μια γυναίκα...

για τις γυναίκες







Από την Αντιγόνη του «γεννήθηκα για να αγαπώ» στην σημερινή γυναίκα. Το σχόλιο σας;

-Δεν νομίζω ότι η Αντιγόνη μπορεί να θεωρηθεί ως ο κυριότερος και μόνος τύπος της γυναίκας της μακρινής αρχαιότητας. Γιατί μαζί με αυτήν και η Ισμήνη υπήρχε και η Μήδεια και η Ηλέκτρα και η Πηνελόπη και η Κασσάνδρα και η Εκάβη και η Ελένη και η Κλυταιμνήστρα… Σήμερα; Φοβάμαι ότι σήμερα δεν θα συναντήσουμε τόσες πολλές εκφράσεις της γυναικείας προσωπικότητας. Η τυποποίηση μάλλον φταίει. Και θα πρέπει να σημειώσω ότι την τυποποίηση τη συναντάμε και στους άντρες. Υπάρχουν στις μέρες μας άραγε συγχρόνως και Αχιλλέας και Μενέλαος και Οδυσσέας και Έκτορας και Πάρις και Αγαμέμνονας και Θησέας και Ηρακλής;

Μια γυναίκα πλανητάρχης θα ήταν «διαβατήριο» για έναν καλύτερο κόσμο;

-Μάλλον για ένα χειρότερο. Να σας θυμίσω τη Θάτσερ, την Μέγιερ, την Ολμπράιντ; Όταν η γυναίκα πιάνει στα χέρια της το τιμόνι της εξουσίας τότε γίνεται περισσότερο σκληρή από τον όποιο αρσενικό ηγέτη…


Ο Διογένης έλεγε πως « δεν υπάρχει χειρότερη καταστροφή από μια έξυπνη γυναίκα στο σπίτι σου». Ισχύει αυτό;

-Όταν ήμουνα νέος και προτού παντρευτώ, κάποιος μου είχε συστήσει να βρω γυναίκα όμορφη και χαζούλα. Δεν τον άκουσα. Για να πω αν πρέπει να έχω μετανιώσει ή όχι για τα κριτήρια της επιλογής μου, θα έπρεπε να είχα κάνει δυο γάμους. Έμεινα στον ένα με γυναίκα έξυπνη και όμορφη και ακόμα –εδώ και τριάντα τόσα χρόνια- αισθάνομαι ένας κυνηγός του έρωτα. Άρα μάλλον ο Διογένης είχε άδικο, άλλωστε δεν φημιζότανε και για τις ερωτικές του επιδόσεις.

Ο Ελύτης είπε : « η πρώτη αλήθεια είναι ο θάνατος απομένει να μάθουμε ποια είναι η τελευταία». Τελευταία αλήθεια μπορεί να είναι η αγάπη για μια γυναίκα;

-Αν η αγάπη για μια γυναίκα μπορεί να είναι η τελευταία αλήθεια για έναν άντρα, τότε θα έπρεπε και η τελευταία αλήθεια μιας γυναίκας να είναι η αγάπη της για έναν άντρα. Ισχύει κάτι τέτοιο;

Πότε γίνονται επικίνδυνες οι σχέσεις ανάμεσα στην γυναίκα και τον άντρα;

-Όταν τις καθορίζει ο έρωτας.

Καγιάμ: « Με τον πρώτο πηλό πλάστηκε ο τελευταίος άνθρωπος». Αν ήταν στο χέρι σας ποια στοιχεία θα επιλέγατε να κυριαρχούν στην τελευταία γυναίκα;

-Μα όταν λέω τη λέξη άνθρωπος, έχω στο νου μου και τον άνδρα και τη γυναίκα. Είμαι ένας από αυτός που πιστεύουν στην ισότητα των φύλλων. Πάντως τα πήλινα αντικείμενα συνήθως τα προτιμώ από εκείνα που έχουν φτιαχτεί από άλλα υλικά. Από σίδερο για παράδειγμα ή από ξύλο…

Όστις προσθέτει γνώσιν προσθέτει πόνον. Σε ότι έχει σχέση με το γυναικείο φύλλο ισχύει;

-Την πρώτη φορά που προσπάθησα να κάνω σχέση με μια γυναίκα (μαθητές κι οι δυο τότε είμαστε) πήρα μια ξεκάθαρη άρνηση εκ μέρους της. Και πόνεσα. Όχι γιατί είχα προλάβει να την ερωτευθώ, αλλά γιατί αισθάνθηκα κάτι σαν μείωση. Από τότε έγινα πιο προσεχτικός. Προτού κάνω την πρότασή μου, φροντίζω να γνωρίσω το που πατώ και το που πηγαίνω. Με άλλα λόγια η γνώση της γυναίκας που σε ενδιαφέρει, σε προφυλάσσει από κακοτοπιές.

Σήμερα η Ωραία Ελένη θα ήταν ικανή να προκαλέσει πόλεμο;

-Μα ούτε και τότε αυτή ήταν που προκάλεσε τον Τρωϊκό Πόλεμο. Ο πόλεμος πάντα υπήρξε προϊόν διάθεσης προς απόκτηση κέρδους και εξουσίας. Οι άντρες πολεμούν για το χρήμα και το εγώ τους. Οι πολεμοχαρείς άντρες είναι και οι χειρότεροι εραστές.

Μήπως οι γυναίκες σήμερα είναι «εγγονές» της γυναίκας του Λώτ;

-Μήπως οι σημερινοί άντρες είναι εγγόνια του Λωτ;

Τι εννοείτε εσείς οι άντρες όταν λέτε θηλυκό μυαλό;

-Μα τον τρόπο που εσείς οι γυναίκες σκέφτεστε. Πιο πρακτικά, πιο γρήγορα, πιο εγωκεντρικά, λιγότερο ερωτικά.

Τι θαυμάζετε περισσότερο σε μια γυναίκα;

-Θάλεγα σε κάθε γυναίκα και κάτι άλλο. Σε άλλη το σώμα της, σε άλλη τον τρόπο σκέψης, σε άλλη τα συναισθήματά της, σε άλλη τις ικανότητές της. Σε κάποιες τίποτε από αυτά… Σε όλες το ότι είναι γυναίκες.

Τι φοβάται περισσότερο μια σύγχρονη γυναίκα;

-Νομίζω τον σύγχρονο άντρα… Ή μήπως τον ίδιο της τον εαυτό; Μπορεί τους ρόλους μέσα στην κοινωνία που έχει πια τη δυνατότητα να παίξει… Την επιλογή της ανάμεσα στη γυναικεία εικόνα του χτες και σε αυτή του σήμερα.

Τι νομίζετε πως καταργεί την θηλυκότητα σε μια γυναίκα;

-Η πολύ θηλυκότητα. Η πλέον ποθητή γυναίκα είναι αυτή που κάτι και το αρσενικό διαθέτει. Όπως και ο πλέον ποθητός άντρας είναι αυτός που λίγο θηλυκό στοιχείο αφήνει να υπάρχει εντός του.

Πότε μια ερωτική εξομολόγηση καταργεί κάθε δυνατότητα διαφυγής;

-Διαφυγής ποιανού; Αυτού που την εκφράζει ή αυτού που την αποδέχεται; Στην πρώτη περίπτωση υπάρχει δυνατότητα διαφυγής όταν δεν ξεχνάς πως το αντικείμενο του πόθου σου είναι αναλώσιμο. Στη δεύτερη όταν θυμάσαι η κάθε έκφραση αγάπης εκ μέρους ενός άλλου συνήθως έχει και ημερομηνία λήξης.

Τι είναι αυτό που προσδιορίζει το ακαταμάχητο σε μια γυναίκα; και τι το αξιολάτρευτο;

-Με πολύ προσωπικό τρόπο θα σας απαντήσω. Ακαταμάχητη γυναίκα για μένα ήταν η Ζαν Μορό, αξιολάτρευτη η Ώντρεϋ Χέμπορν. Πάντως αν μου είχε δοθεί η ευκαιρία θα διάλεγα τελικά την Σαρίτα Μοντιέλ –τη θυμάστε στη «Βιολετέρα»; Η γυναίκα ερωμένη –πανέμορφη, υπάκουη, εσωτερική, κλειστή.

Ο Μένανδρος έχει χαρακτηρίσει ως «αναγκαίον κακό» το γάμο. Ισχύει;

-Για όσους τον αποφασίζουν ίσως ναι, για όσους τον αποφεύγουν μέχρι τέλους απλώς «κακό».

Ποια είναι η Αχίλλειος πτέρνα των γυναικών;

-Οι άντρες της ζωής τους. Ο πατέρας τους, ο σύζυγος, ο γιος τους. Ο ένας είναι το αρχικό πρότυπο, ο δεύτερος η χαμένη ευκαιρία, ο τρίτος το άπιαστο όνειρο.

Υπάρχουν σήμερα απαγορευμένοι καρποί ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα και ποιοι είναι αυτοί;

-Η αμοιβαία εμπιστοσύνη ίσως; Μήπως η τόλμη αλλαγής ρόλων; Δεν είμαι σίγουρος… Οι σχέσεις των δυο φύλλων έχουν γίνει πολύ πολύπλοκες και η αναζήτηση της ταυτότητας του ενός σε σχέση με τον άλλον κάτι σαν Γόρδιος Δεσμός που κανείς δεν παίρνει το ρίσκο να τον κάψει.

Αρχή άνδρα δείξαι: Ισχύει αυτό για πως θα διαχειριστεί κάποιος τον έρωτα του;

-Πιστεύω στην ισότητα μέσα σε μια σχέση. Αλλά κάποιος πρέπει να κρατά τον πρώτο ρόλο. Όχι απαραίτητα ο άντρας. Μα και πάλι κάτι τέτοιο σε πολλές γυναίκες δημιουργεί πρόβλημα… Τι να πω; Ο καθένας ας βρει από μόνος του την απάντηση.

Η γυναίκα είναι αντίπαλον δέος για έναν άντρα; ( με βάση τον ορισμό του Θουκυδίδη)

-Με τίποτε. Μάλλον τρόπος προσδιορισμού της αρσενικής του ταυτότητας.


Τι μπορεί να εκμυστηρευτεί ένας συγγραφέας σε μια γυναίκα;

-Τα πάθη του, τις εμμονές του… Αν είναι αναγνώστρια του τον έρωτά του… Ανοησίες! Οι πιο αγαπημένες γυναίκες για ένα συγγραφέα είναι οι δικές του ηρωίδες των βιβλίων του. Σε αυτές κι αν δεν έχει τολμήσει τα πάντα να τους εκμυστηρευθεί, εκείνες όλα τα δικά του τα γνωρίζουν.

Ερωτικές επιτολές , αρχή και τέλος.

-Ερωτικά email μήπως εννοείτε;

Η Ματαιοδοξία είναι γένους θηλυκού;

-Προς b-sexual την βλέπω

Περιγράψτε ένα άντρα και μια γυναίκα....

-Τα βράχια και η άμμος. Τα σύννεφα και τα αστέρια. Ο ήλιος και η σελήνη. Η λίμνη και η θάλασσα. Το διήγημα και το ποίημα. Το γέλιο και το χαμόγελο. Τα χείλια και τα δόντια. Το δοξάρι και το βιολί. Τα δάχτυλα του πιανίστα και τα πλήκτρα του πιάνου.

Γυναικεία καμώματα -είναι οι άντρες επιρρεπείς σε αυτά;

-Θέλει ρώτημα; Μπορεί κάποιοι να χαρακτηρίζουν τις γυναίκες ως το ασθενές φύλλο, αλλά οι άντρες είναι σίγουρα το αφελές.

Πως αντιλαμβάνονται οι άντρες και οι γυναίκες την σεξουαλική πράξη;

-Στον άντρα όλα είναι φανερά. Στη γυναίκα όλα κρυμμένα. Άρα ο ένας εκτίθεται, η άλλη ελέγχει… Πολύ φαλλοκρατική η άποψη αυτή… Μα άντρας είμαι και ο φαλλός για τον κάθε άντρα είναι η σωτηρία του και η καταδίκη του συνάμα.

Ποιες είναι οι λέξεις που θα χρησιμοποιούσατε για να περιγράψετε τον έρωτα για μια γυναίκα;

-Μα δεν σας προσκάλεσα και στην κρεβατοκάμαρά μου

Είναι οι γυναίκες ανοικτό βιβλίο;

-Με άκοπες σελίδες. Χρειάζεσαι χαρτοκόπτη για να το διαβάσεις.

Για ποιο θέμα θα κάνατε κριτική σε μια γυναίκα;

-Για τον τρόπο με τον οποίο θυμάται τον πατέρα της και για το πώς μεγαλώνει το γιο της

Σαν συγγραφέα σας ζητώ να περιγράψετε την πρώτη προσέγγιση που θα κάνατε σε μια γυναίκα που θα σας έχει γοητεύσει;

-Θα της μιλούσα για τις ηρωίδες των μυθιστορημάτων μου. Και θα άφηνα να εννοηθεί ότι αυτή θα μπορούσε να ήταν η πρωταγωνίστρια στο επόμενο βιβλίο μου.

Πως και πότε τελειώνει ένας έρωτας;

-Όταν οι εραστές τον ξεχάσουν

Από την Ιουλιέτα στην σύγχρονη γυναίκα , τι μεσολαβεί στον τρόπο που αγαπά;

-Πάντα ένας Ρωμαίος

Τις μονομαχίες του παρελθόντος για τα μάτια μιας γυναίκας τι τις έχει αντικαταστήσει σήμερα;

-Μια πρόταση για ένα ερωτικό τρίο.

Ποια θυσία θα κάνατε για μια γυναίκα που αγαπάτε;

-Να ζω κάθε μέρα δίπλα της

Οι άντρες δεν μιλούν πολύ λέει το τραγούδι -αλήθεια ή μύθος;

-Αλήθεια. Οι άντρες ντρέπονται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Και φταίνε γι αυτό οι γυναίκες που μάλλον δεν τους αρέσει να ακούνε τις θλιβερές ιστορίες των άλλων.

Τα ρούχα μιας γυναίκας μαρτυρούν ....
Α. Το πόσα χρήματα διαθέτει για να τα αγοράσει.
Β. Το πώς θέλει να βλέπει τον εαυτό της.
Γ. Το πώς βλέπει τον άντρα της
Δ. Το πώς βλέπει τους άντρες των άλλων γυναικών
Ε. Το πώς βλέπει τους άντρες που δεν έχουν δεσμό
ΣΤ. Το πώς θέλει να την βλέπουν οι άλλες γυναίκες

-Προτιμώ αυτές της Β περίπτωσης… Δεν θα με έχει ανάγκη


Πως είναι το σχήμα της απουσίας μιας γυναίκας από τη ζωή ενός άντρα;

-Μια τρύπα για όσους δεν την έχουν βρει ακόμα.
Μια φούσκα για όσους την έχουν βρει.
Πολυγωνικό για τον έφηβο. Τριγωνικό για τον τριανταπεντάρη. Δυο παράλληλες ευθείες που ως γνωστό δεν τέμνονται για τον μεσήλικο. Μια κουκίδα για τον ηλικιωμένο.


Ισχύει το ότι η ζωντανός ο χωρισμός παρηγοριά δεν έχει;

-Θα έλεγα ότι ισχύει το :η ζωή τραβά την ανηφόρα.

Πως θα περιγράφατε την εκδίκηση ενός ερωτευμένου;

-Ως έναν αυτάρκη αυνανισμό.

Άδειες κρεβατοκάμαρες παρουσία δύο σωμάτων- σχολιάστε το

-Μα υπάρχουν και οι καναπέδες, τα χαλιά, τα τραπέζια… Και οι τοίχοι βέβαια.

Ισχύει το ένα σώμα μια ψυχή;

-Πάντα δυο σώματα και δυο ψυχές. Και ευτυχώς δηλαδή. Γιατί σε διαφορετική περίπτωση, η μονοτονία θα σκότωνε το κάθε πάθος.

Ιδανική γυναίκα μύθος ή ανάγκη;

-Θρύλος. Ουτοπία. Άπιαστο όνειρο. Γι αυτό και ανάγκη προς μια ψευδαίσθηση.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home